VojvodinaCafe - JP "Informatika" nelegalno naplaćuje osiguranja
  • JP "Informatika" nelegalno naplaćuje osiguranja

    Javno preduzeće „Informatika” neovlašćeno od građana naplaćuje osiguranje stanova i kuća u okviru objedinjene naplate, upozorava Aniko Muškinja Hajnrih, pokrajinska ombudsmanka. Čini se da je ovom izjavom okončana afera oko nametanja osiguranja građanima koji komunalne račune mogu da plate samo preko “Informatike”.



    Mnogi Novosađani su protestovali što im je, prilikom plaćanja računa za decembar prošle godine, “Informatika” nametnula osiguranje kod kuća „Delta Đenerali“ i „Sogaz“. Prethodno, građane niko nije pitao da li osiguranje žele.

    Posle protesta “Informatika” je nastavila da naplaćuje osiguranje, a oni koji su uporno odbijali da se povinuju toj odluci, morali su da posle dugog čekanja u redovima odjavljuju neželjenu taksu.

    Posle stava zaštitnika građana da “Informatika” neovlašćeno naplaćuje novac za osiguranje, mnogi se nadaju da će ta praksa biti prekinuta.

    - To je bio svojevrsni lov u mutnom, po principu „ko plati, plati“. Mi koji nismo želeli da platimo osiguranje morali smo dugo da čekamo pred šalterom, šaljemo dopise, SMS-ove kako bismo se odjavili. Gubili smo vreme i živce zbog nečega što nam je nametnuto - kaže Miodrag Sretenović.

    Aniko Muškinja Hajnrih kaže da ugovor o osiguranju građani mogu da zaključe direktno sa osiguravajućim društvom.

    - JKP “Informatika“ nije ovlašćeno da, u okviru objedinjene naplate fakturiše i stavke na računu objedinjene naplate koje ne predstavljaju naknade za komunalne i srodne usluge. JKP „Informatika“ ne može da se pojavljuje kao svojevrsni posrednik između građana i osiguravajućih društava kod zaključivanja ugovora o osiguranju - kaže Muškinja Hajnrih.

    U Asocijaciji potrošača Srbije (APOS) kažu da cena mesečne naknade za usluge dve osiguravajuće kuće na računu objedinjene naplate mora biti izdvojena i vidljiva u odnosu na ukupno mesečno zaduženje. Na taj način bi svim korisnicima bila jasna.

    - Takvo poslovanje mogli bismo da protumačimo kao nasrtljivo jer javno preduzeće koristi svoj monopolski položaj. “Informatika” bi trebalo da nas obavesti o ponudama osiguranja, pa da klijenti odaberu jednu kuću - kaže Edina Popov iz APOS-a.

    Ona dodaje da praksa nametnutog osiguranja ne postoji ni u jednoj državi u Evropi.
    Komentara Pošaljite komentar

    Kliknite ovde da biste se ulogovali