VojvodinaCafe - Pruge u Banatu nisu remontovane od 1935.
  • Pruge u Banatu nisu remontovane od 1935.

    Revitalizacija železničkog saobraćaja u Banatu od velikog je značaja, jer je železnička infrastruktura u pojedinim delovima u gotovo katastrofalnom stanju, i odavno ne zadovoljava potrebe ni putnika ni privrede. Pruge u ovom delu Banata su u jako lošem stanju, i bez podrške republike, pokrajine, i lokalnih samouprava to stanje neće moći da se promeni, poručio je Nenad Kecman, izvršni direktor "Železnica Srbije", prenosi RTV.



    "Jako je loša situacija i sa prugom između Zrenjanina i Novog Sada, a imamo i situaciju da se neki od najvećih gradova u Vojvodini, Zrenjanin i Kikinda nalaze na magistralnoj pruzi od Pančeva do Subotice, koja je urađena u 19. veku, a poslednji put remontovana 1935. Godine", rekao je novinarima Nenad Kecman, izvršni direktor "Železnica Srbije".

    On kaže da je dogovoreno da pokrajina isfinansira izradu projektne dokumentacije, te da bi se potom krenulo u pronalaženje finansijskih sredstava za rekonstrukciju ove pruge. Deo radova mogao bi da otpočne u drugoj polovini naredne godine.

    "Mi smo kupili 12 ruskih dizel motornih vozova, 27 smo kupili novim ugovorom koji treba da dođe sledeće godine, i ako ne pripremimo pruge, ako ne pripremimo stanice, ti vozovi neće imati gde da saobraćaju", naglasio je Kacman.

    Pruge već odavno ne zadovoljavaju potrebe građana i privrede, uz rekonstrukciju, neophodne su i druge promene.

    "Da se poveća prosečna brzina na 80 kilometara na čas na pruzi koja prolazi kroz Banat, da se osovinsko opterećenje sa sadašnjih 16 tona, poveća na 22,5 tona, jer bismo na taj način omogućili veći i bezebedniji prevoz putnika, ali i robe, pogotovo opasnih materija", kazao je načelnik Srednjebanatskog okruga Dušan Šijan, ističući i da je jedna od ideja da se stari "Šinvoz", pretvori u remontni zavod za održavanje vozova. Za to je, potrebna i specifična radna snaga, a prema Šijanovim rečima, ovde postoji iskustvo školovanja kadarova za poznatog poslodavca.

    U 19. veku Vojvodina je imala najgušću železničku mrežu u Evropi, bilo je devet kilometara pruge na hiljadu stanovnika.

    Prema podacima "Železnica Srbije", danas su u Vojvodini samo tri pruge u solidnom satnju: od Subotice do Bogojeva, od Bogojeva preko Odžaka do Novog Sada, gde treba urediti četiri stanična koloseka, i pruga od Vršca do Pančeva.
    Komentara Pošaljite komentar

    Kliknite ovde da biste se ulogovali