VojvodinaCafe - Subotičani ne mogu da prežale ukidanje tramvaja
  • Subotičani ne mogu da prežale ukidanje tramvaja

    Subotičani se ni do danas nisu pomirili sa ukidanjem tramvajske linije iako je prošlo više od četiri decenije. Od 1974. bilo je mnogo inicijativa građana da se tramvaj vrati na subotičke ulice, ali nijedna nije urodila plodom. Na Fejsbuku postoji stranica „Tramvaj Subotica - Vratite tramvaj“, na kojoj građani traže barem liniju do Palića uvereni da bi to bila dobra investicija.



    Međutim, Studija saobraćaja o javnom prevozu koja je urađena pre nekoliko godina potvrdila je neisplativost tramvaja u javnom prevozu, što je bio i razlog ukidanja.

    Prva tramvajska linija u Subotici puštena je u saobraćaj 7. septembra 1897, zbog čega je cela varoš slavila.

    - Mnogo mi je žao što nema tramvaja i voleo bih da se ponovo vozim do Palića. Sugrađani dolaze u biblioteku i traže da pročitaju nešto o tramvaju, ali trebalo bi istražiti prave motive ukidanja jer ne verujem da su bili ekonomski. Zašto ga drugi gradovi ne ukidaju. Siguran sam da je uvođenjem autobusa neko profitirao nauštrb našeg tramvaja - tvrdi Mile Tasić, bibliotekar na Zavičajnom odeljenju.

    Tramvaj u Subotici doživeo je i preživeo dva svetska rata, raspad Austrougarske, formiranje kraljevine i republika, ali je nestao političkom voljom opštinskog rukovodstva na čelu sa tadašnjim gradonačelnikom Karoljem Bagijem.

    - Postojala su zatvorena i letnja otvorena prikolica. Držači su bili porcelanski, a na plafonu je bila vrpca za zvonce koju su putnici ponekada nekontrolisano koristili. Bilo je šest vrsta karata, ali smo opraštali onima koji nisu imali dovoljno novca za kartu. Gužvi je bilo, ali nervoze nikada - seća se Amalija Govorković, koja je 32 godine bila kondukterka.

    Dragoljub Ajdarić, vozač koji je 2. aprila 1974. godine odvozio poslednju vožnju, govorio je uvek da je ukidanje tramvaja najveća greška ikada napravljena u Subotici.

    - Ljudi su plakali za tramvajem i ispratili su nas cvećem i suzama. To su i nezaboravni trenuci - prisećao se Ajdarić.

    Policija zabranila lizanje karata

    Policija je 1927. odredila pravila za tramvajsko osoblje koja upozoravaju da vagoni moraju biti čisti, vozač ne sme zvonom da požuruje putnike i kondukteri ne smeju da ližu karte. Vozačima je bilo zabranjeno naglo kočenje i, ako tramvaj krivicom osoblja stoji duže od dva minuta na jednom mestu, putnici mogu tražiti nazad novac.
    Komentara Pošaljite komentar

    Kliknite ovde da biste se ulogovali