VojvodinaCafe - Sistem "48 sati" za građane Kikinde
  • Sistem "48 sati" za građane Kikinde

    Kao brz i jednostavan servis koji treba da pomogne građanima da reše komunalne probleme, Opština Kikinda je uvela “Sistem 48 sati” koji omogućava građanima da na više načina, prijave komunalni problem, a nadležne opštinske službe dužne su da im odgovore u roku od 48 sati.



    Problem se može prijaviti na više načina: telefonom (na 306060) po ceni lokalnog poziva, besplatno preko web sajta opštine, popunjavanjem obrasca, elektronskom poštom ili neposredno na šalteru ovog sistema, u prostorijama Uslužnog centra u zgradi opštine.

    Građni, takođe, mogu da izaberu na koji način će dobiti odgovor, telefonom, internetom, elektonskom poštom ili pak, SMS-om.

    - Mesečno, u proseku, stigne po 100 prijava. Najveći broj upućen je komunalnoj inspekciji, a građani se žale na smeće na javnim površinama, divlje deponije, zakorovljen prostor ispred kuća u kojima niko ne stanuje, zapuštene odvodne kanale... – kaže Katica Stojadinov, administrator na “Sistemu 48 sati”.

    Nakon prijave, građani u najkraćem roku, a to je 48 sati, dobijaju odgovor od nedležnog javnog preduzeća, ili inspekcijske službe, kada će i kako problem biti rešen. Jedan od onih koji je tražio odgovore na ovaj način jeste Predrag Nedeljkov iz Kikinde.

    - Prvi put sam pre godinu i nešto više postavio tri pitanja. U roku sam dobio odgovor na dva, zbog čega nedostaju rešetke na kišnoj kanalizaciji i kada će početi sanacija rupa na trotoaru. Međutim, rešetku na kišnoj kanalizaciji, postavili su tek krajem avgusta prošle godine, četiri nedelje posle mog upita, a rupu u trotoaru zakrpili su još kasnije. Međutim, što se trećeg pitanja tiče, njega su zaboravili i do danas nije ništa urađeno, a pitao sam kada će biti očišćen išarani i zapušteni Spomenik borcima NOR-a i žrtvama fašizma u najstožem centru grada – kaže Nedeljkov.

    U “Sistem 48 sati” uključena su četiri javna preduzeća, JKP za probleme vode i kanalizacije, “Toplana” za centralno grejanje, Opštinska stambena agencija za stanovanje u zgradama, Direkcija za igradnju grada za investicije, Agencija za poljoprivredu, kao i Komunalna, građevinska, saobraćajna i Inspekcija za zaštitu životne sredine, kao i Pravna služba opštine.

    - Građani se žale i zbog udarnih rupa na putu, loših trotoara, traže orezivanje stabala, popravku i zamenu oštećenih klupa u gradu, kanti za smeće, saobraćajnih znakova... Javna preduzeća koja su uključena u „Sistem 48“ brzo reaguju i njihove službe odmah po prijemu prijave izlaze na teren i, ukoliko su u mogućnosti, odmah ga rešavaju. Za probleme čije rešavanje nije u nadležnosti loklanih komunalnih preduzeća, građane upućujemo na policiju ili druge javne službe - kaže Katica Stojadinov.

    Stižu i smešne prijave

    “Sistemu 48 sati” stižu i smešne prijave građana Kikinde.
    - Jedna žena prijavila je svoj broj telefona, ako se komšije budu žalile zbog dima, da inspekcije znaju da ona samo u dvorištu na šporetu peče papriku. Jedan stariji čovek je molio da mu skinemo sliku sa “Fejsbuka”, jer su ga komšijska deca slikala i postavila na mrežu - prepričava Katica Stojadinov.
    Komentara Pošaljite komentar

    Kliknite ovde da biste se ulogovali