Zasto svaka kancelarija treba imati kvalitetan štampač - Blog - VojvodinaCafe Forum
Pogledaj RSS Feed

lanao

Zasto svaka kancelarija treba imati kvalitetan štampač

Ocenite unos
Izbor pravog štampača za kancelariju nije lak zadatak, posebno kada znate da će pogrešna odluka smanjiti produktivnost kancelarije i potratiti novac. Ovo su neki saveti o tome kako da pronađete štampač koji će ispuniti sve potrebe vaše kancelarije.

Lomond_EvoJet_Office_2.jpg

Prvo morate da odlučite želite li inkjet ili laserski štampač. Većina kancelarija danas ima laserske štampače jer su prikladniji za štampanje većih količina materijala, naročito ako štampate uglavnom tekst. To zavisi o vrsti posla kojom se kancelarija bavi: ako štampate puno slika i fotografija koje treba da budu vrhunskog kvaliteta, bolje je odabrati inkjet štampač. Takvi su štampači manji, ne trebaju se zagrijavati i bolje kombinuju boje od laserskih. Ipak, injket štampači su sporiji i time neprikladni ako planirate da štampate velike količine materijala. Naravno, postoje i laserski štampači u boji, s visokom DPI vrednosti koji su pogodi za fotografije visokog kvaliteta, no oni su mnogo skuplji od njihovih inkjet ekvivalenata. Morate da procenite šta više pogoduje vašem budžetu.

pg40_tinta.jpg

Treba uzeti u obzir i da je toner za laserski štapač obično skuplji od kertridža tinte za ink-jet štampače. No postoji mnogo opcija da se smanje troškovi tonera i tinte, od kupovine u velikim količinama, kupovine zameskih umesto originalnih kertridža pa sve do slanja praznih kertridža proizvođaču kako biste dobili popust prilikom naručivanja novih.

PIXMA_04.jpg

Razmislite o kupovini multifunkcionalnog štampača (Multi function printer – MFP) – uređaj koji može da faksira, kopira, skenuje i štampa, za razliku od klasičnih štampača sa samo jednom funkcijom. MFP će vam uštedeti novac i prostor u kancelariji (jer nema potrebe za skenerom, kopirkom, faks mašinom i slično) ali ima tendenciju da bude sporiji nego prosečni laserski štampač, a da ne pominjemo da je kvaliteta štampanog materijala ipak veća kod običnog štampača nego kod MFP uređaja. Izbor, kao što smo već napomenuli, ovisi o tome kakve su vam potrebe i što najviše štampate.

Brzina je takođe važan faktor. Ako su dokumenti koje štampate uvek ispod pet strana, ne brinite – čak i najjeftiiji laserski štampači štampaju oko dvadeset stranica u minutu, dok inkjet štampači štampaju deset. Uopšteno govoreći, za prosečnu kancelariju koja štampa dosta materijala dovoljno je da ima štampač koji može da štampa oko trideset stranica za minut (iako, naravno, postoje i puno brži modeli), da može štampati dvostruko (s obe strane papira) i da spremnik ima kapacitet od 500 listova papira (to će vas spasiti od toga da stalno morate nadodavati papir u štampač).


Danas svi štampači imaju USB i Ethernet portove, a svakako bi trebalo da odaberete model koji ima opciju bežičnog povezivanja, tako da osoblje može štampati datoteke od vlastitog stola u kancelariji. Također, štampač u kancelariji mora da bude jednostavan za korišćenje – njegova brzina je beskorisna ako zaposlenici imaju problema s rukovanjem.

Na kraju, izbor pravog štampača u potpunosti zavisi od vaših potreba i budžeta koji imate na raspolaganju. Procenite koliko materijala štampate, kakav je to materijal, prikupite dodatne podatke na Internetu i pronaći ćete pravi model za vašu kancelariju.

Komentara