Prikaz rezultata 1 do 13 od ukupno 13
  1. #1

    Poreklo muslimana iz bivse Jugoslavije

    Voleo bih da cujem vase misljenje zasto muslimani sa prostora bivse Yugoslavije odbijaju da pricaju i poricu svoje poreklo od pre prihvatanja islama za svoju religiju.
    Radi drugome sto bi ti voleo da rade tebi

  2. #2

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Nisi baš konkretan u postavljanju pitanja...

    Inače, Islam je kao i Hrišćanstvo, Budizam, Hinduizam....sredstvo za manipulisanje narodom.. bilo gde se takvi narodi nalazili...

  3. #3

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Претпостављам да је постављањем једног тако сроченог питања опет реч о некаквом доливању уља на ватру која се још није угасила.
    Али као Србин Исламске вероисповести могу ти препороручити да прочиташ часну књигу Кур!ан већ у самом уводу се јасно наглашава да је то Света књига која признаје и ослања се на све до тад објављене Свете књиге,и допуњује их.
    Сад што неко кроз целу историју манипулше и злоупотребљава све религије за своје потребе,то је истина коју не треба доказивати.
    Вера у Бога се носи у срцу,а молитва на уснама.

  4. #4

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    zirne uopste mi nije palo na pamet da dolivam neko ulje na vatru ili da provociram muslimane,cak sta vise najbolji prijatelj mi je musliman po veroispovesti ali je pre svega covek i ja ga tako gledam,nego sam citao komentare po forumima i komentare na joutube gde se muslimani odricu svog porekla ili ga negiraju sem od vremena kada su postali muslimani pa do danas, to mi je bilo jako cudno zato sam i postavio ovo pitanje, mozda ga nisam definisao kako sam zamislio pa je ispalo drugacije ja se izvinjavam ,istorija nepocinje od nas nego daleko daleko ranije ,e sad sto je neki
    daleki rodjak promenio veru ko zna iz kojih razloga to tek nije razlog da ga zaboravimo ili one pre njega. sto se kurana tice nisam ga procitao mada imam nameru cim ga nabavim, isto tako sam dosta upoznat sa islamom i dosta toga znam o njemu mozda cak sta vise nego neki muslimani. Sto se tice manipulacije mogu kazati samo jedno da se svi pridrzavamo nacela koje propisuje bilo koja vera mislim da bi lepo svi ziveli u slozi miru i prijateljstvu.
    Radi drugome sto bi ti voleo da rade tebi

  5. #5

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Opšte je poznato da Srbi vrlo lako preuzimaju običaje i verovanja drugih naroda i religija, pa mene ne čudi što ogromna većina muslimana danas isticanje svog srpskog i pravoslavnog porekla smatra najvećom uvredom. Kako i zašto je veliki broj Srba na ovim prostorima prešao na Islam je valjda svima poznato, mada meni nije najjasnije kako je tekao sam proces gubitka nacionalne svesti.

    Nacionalna i verska pripadnost, dakako, ne zavise jedna od druge, ma koliko pojedinci pa i sama SPC isticali drugačije. Koliko vidim, dugo su ljudi prihvatali činjenicu da su u stvari Srbi islamske veroispovesti. Voleo bih kad bi neko mogao malo bolje da mi objasni kako je i kada njihova verska pripadnost prevagnula nad nacionalnom svešću. Završetku procesa su, verujem, politika u SFRJ i priznavanje "muslimanske" nacije kao takve uveliko doprinele.

  6. #6

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Muslimani iz bivše Jugoslavije vode poreklo od hrišćana koji su naseljavali ove prostore pre Turaka, tu najviše mislim na Srbe i jednim delom Hrvate. Dolaskom Turaka dolazi i islam, većina plemića koji nisu izginuli u borbi sa Turcima tada sa propasti ondašnjih balkanskih država prelazi na islam kako ne bi izgubili sve što imaju. Recimo Kosače u BiH, citat iz wikipedije:

    Najmlađi sin Stefana Vukčića Kosače Stefan je prešao u islam i 1482. godine se oženio Fatimom, ćerkom sultana Bajazita II (1481-1512) sa kojom je imao potomke koji su zauzimali visoke položaje u Otomanskoj imperiji, uključujući i položaj velikog vezira Bosne, tako da su Kosače de facto nastavile da upravljaju delovima nekadašnje kraljevine Bosne i nakon otomanske okupacije svih njenih delova 1483. godine.
    (izvor citata)

    Prelazak na islam je garantovao povlastice narodu u Osmanskoj imperiji u odnosu na hrišćansko stanovništvo, neki izslamizovani Srbi su napredovali i do visokih položaja u ondašnjoj Turskoj. Poznat je i recimo slučaj čuvenog Mehmeda paše Sokolovića koji je avanzovao do položaja velikog vezira u Osmanskoj imperiji. Omer paša Latas je iz hrišćanstva prešao u islam kako bi mogao vojnu karijeru da nastavi na strani Turaka i od Mihajla je postao Omer a kasnije i turski paša. Dakle, da bi bio neko i nešto u ondašnjoj Turskoj i da ne bi bio izložen danku, zulumu itd morao si preći na islam.

    Mnogi islamizovani Srbi su bili itekako svesni svog srpskog porekla. Danas je to retkost posle svega što se izdešavalo. Tako je recimo Omer beg Sulejmanpašić Skopljak u 19. veku isticao svoje srpsko poreklo, ali je on dobro znao od koje islamizovane porodice je poticao i kako su mu se preci zvali. Većina muslimana na Balkanu to danas ne zna. Ko je gledao film ''Nož'' ili čitao Draškovićevu knjigu zna i zašto je to tako. Opet, Mehmed Meša Selimović je itekako bio svestan ovoga, odlomak iz njegovog dela ''Derviš i smrt'':

    Najzamrseniji ljudi na svijetu. Ni sa kim istorija nije napravila takvu salu kao sa nama. Do juce smo bili ono sto danas hocemo da zaboravimo. Ali nismo postali ni nesto drugo. Stali smo na pola puta, zabezeknuti. Ne mozemo vise nikud. Otrgnuti smo, a nismo prihvaceni. Kao rukavac sto ga je bujica odvojila od majke rijeke, i nema vise ni toka ni usca, suvise malen da bude jezero, suvise velik da ga zemlja upije. S nejasnim osjecanjem stida zbog porijekla, i krivice zbog otpadnistva, necemo da gledamo unazad, a nemamo kud da gledamo u naprijed, zato zadrzavamo vrijeme, u strahu od ma kakvog rijesenja. Preziru nas i braca i dosljaci, a mi se branimo ponosom i mrznjom. Htjeli smo da se sacuvamo a tako smo se izgubili, da vise ne znamo ni sta smo. Nesreca je sto smo zavoljeli ovu svoju mrtvaju i necemo iz nje. A sve se placa pa i ova ljubav.

    Dosta je teško odrediti momenat kada su islamizovani stanovnici Balkana počeli da gube svest o svome poreklu, rekao bih ipak da je to bio dugotrajan proces kome su i sami okupatori doprinosili (Turska, Austrija, Nemačka,...) a delom smo i mi sami doprineli. Zadnji pečat tom identitetu, Muslimanskom je dat u SFRJ, kada su muslimani postali Muslimani. Nigde se nije dogodilo da jedna verska zajednica postane nacija, kao kod nas. Ima i islamizovanih Bugara i Grka, pa se nije desilo ono što se desilo u Jugoslaviji. Kod nas je zbog tolike sličnosti naroda koji su u Jugoslaviji živeli religija imala presudnu ulogu u stvaranju nacionalnog identiteta, jer je religija zapravo ono što je ljude u Jugoslaviji najviše i razdvajalo i činilo različitima - Srbe, Hrvate i Muslimane odnosno Bošnjake. Dans ima jako malo Srba muslimana ili Srba katolika, dok su recimo Nemci pola katolici a pola evanđelisti. Slično je i u Mađarskoj i u još nekim evropskim zemljama gde je normalno da nacija ima više konfesija, dok se kod nas insistiralo uvek na pravoslavlju.

    Pisani izvori su o poreklu muslimana sa ovih prostora u velikoj meri uništeni. Ako je i šta postojalo i ostalo nakon '45. tadašnja vlast je to sigurno uspešno sklonila. Kroz istoriju, knjige rođenih, umrlih, krštenih itd tu papirologiju je generalno vodila crkva. Te knjige su joj uzete sa dolaskom komunizma i ne znam da li su ikada vraćene i u kom obliku. Pečat nacionalnom identitetu muslimana su davali Turci, zatim Austrijanci i na kraju komunisti. Ko je koliko doprineo stvarno ne bih mogao da ocenim, ali mi danas imamo naciju koja sebe naziva Bošnjacima i koja odbija da ima ikakve veze sa Srbima ili Hrvatima, već im je polazna tačka da je bosanka nacija postojala i pre dolaska Turaka, što je naravno notorna besmislica i laž. Bosna je danas matica većine muslimana iz ex YU. Tu izuzimam islamske Albance, kao brojnu skupinu koja sa Bošnjacima deli religiju ali ne i nacionalni identitet. Naziv Bošnjak se koristi od devedeset i neke, a Bošnjak ili ti Bošnjanin je zapravo naziv koji je označavao sve stanovnike srednjovekovne Bosne (uglavnom hrišćane Hrvate i Srbe i bogumile koji su u velikoj većini proterani iz tadašnje Nemanjine države i bili prihvatani u Bosni). U to vreme je normalno da jedan narod ima više država, tako da ni Srbi tu nisu izuzetak.

    Zbog čega negiranje i otklon, pa rekao bih da ima više razloga. Pored nedostatka pisanih izvora o poreklu brojnih islamizovanih porodica, okupatorske propagande i mi sami smo doprineli da muslimani nemaju osećaj zajedništva sa nama. Pored insistiranja na pravoslavlju, naročito u obnovljenoj pravoslavnoj monarhiji, bilo je i svećenja Turcima i muslimanima nakon teranju Turaka sa ovih prostora u balkanskim ratovima. Turci i muslimani su se masovno proterivali sa Balkana, ne samo iz Srbije, došlo je do masovnog rušenja džamija i ostaloga što je za Turcima ostajalo (u Beogradu je postojalo preko 270 džamija i mesdžida od kojih je ostala samo jedna (Čelebija)), tako da su se muslimani našli u nebranom grožđu sa odlaskom Turske sa ovih prostora. Pretpostavljam da je tačna ona 'kada je Turčin krvav do laktova, poturica mora biti do ramena' pa da je i tu bilo revanšizma i naplate od strane do tada ugnjetavanih hrišćana i da se taj stari animozitet samo produbljivao na taj način. Tu su naravno i Prvi i Drugi svetski rat i na kraju ovi zadnji ratovi na koje su neki jedva čekali kako bi naplatili stare dugove. Posle svega, malo je teško očekivati osećaj zajedništva kod hrišćana i muslimana na ovim prostorima.

    Dakle, nema sumnje da muslimani potiču mahom od Srba ili Hrvata, da istorijski tragovi (franački, vizantijski) postoje samo o Srbima i Hrvatima koji naseljavaju prostore o kojima govorimo i da se islam i muslimani javljaju tek sa dolaskom Turaka i prelaskom hrišćana na islam. Za kraj dajem još jedan odlomak koji sam pronašao na netu čituckajući ovakve teme:

    Knjiga Ismeta Smailovića Muslimanska imena orijentalnog porijekla u Bosni i Hercegovini (Sarajevo 1977) daje, pored spiska imena, podatke o procesu islamizacije, koja u Bosni počinje još krajem 15. veka. Smailović se poziva i na jedan turski rukopis iz 1585. godine, u kom piše: "Svaki jednostavno svoje ime prevede na turski jezik. Kome je bilo ime ,Živko', prozove se ,Jahja', kome je bilo ime ,Vuk', uzme ime ,Kurt', a kome je bilo ime ,Gvozden', uzme ime ,Timur'. Čim se prozovu muslimanskim imenima, yizja (desetak) bude ukinuta" (str. 50). Činjenica je, dakle, da se uz usvajanje islama "moralo obavezno uzeti i novo lično ime kao formalno obilježje pripadnosti novoj religiji" (str. 49). U ovoj knjizi nalazimo i potvrde o porodicama čiji je samo jedan deo prešao u islam (str. 50), odnosno o prvoj generaciji islamiziranih žitelja tuz Ălanske oblasti u 16. veku, što se vidi iz primera o sinu s muslimanskim i ocu s našim narodnim ili hrišćanskim imenom: Ahmed, sin Vukosava.. Ajas, sin Milutina.. Alija, sin Vukca... Alija, sin Nikole... Balija, sin Božidara... Balija, sin Vukoja... Yafer, sin Radosava... Ferhad, sin Boška... Firuz,s sin Radoja... Hamza, sin Đure... Hizir, sin Radivoja... Imran, sin Vuksana... Mesuh, sin Ranka i sl. (str. 52-54).

    Orijentalna imena, kao što je već rečeno, i danas čine osnovu imenskog fonda našeg muslimanskog stanovništva. NJihovo značenje njihovi nosioci najčešće ne znaju (što se može reći i za nosioce imena dobijenih preko hrišćanstva ili u novije vreme iz raznih jezika u pravoslavnim i katoličkim sredinama). Biće, zato, zanimljivo izložiti značenje nekoliko orijentalnih imena iz pomenute Smailovićeve knjige: Adil = pravedan, pošten, čestit; Ahmed = mnogo pohvaljen; Akif = ustrajan, neumoran, uporan; Azra = djevica, nevina djevojka; Bahir = lijep, divan, krasan; Behyet = ljepota, sjaj, radost; Esed =lav; Edib = dobro odgojen, uljudan, fin; Emir = vladar, vođa, naredbodavac... Abdulah = božji rob, sluga; Sejfudin = mač vjere; Rejhan = bosiljak itd" (str. 79).



  7. #7

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Mene više intrigiraju neke antropološke odlike.
    Rimljani su Slovene opisali kao plave ljude, onakve kakvi su uglavnom Muslimani koje znam.
    Sa druge strane, Turci su po opisu više nalikovali na sadašnje Srbe, tamnokosi, crmputasti. Ne bi me iznenadilo da u genima prosečnog Srbina ima više Turske od Slovenske krvi, a kod Muslimana obrnuto.
    Nedavno sam naišao na informaciju o jednom istraživanju, koje je bunkerisano. Istraživanje se bavilo upoređivanjem genetskog nasleđa i verovanja u poreklo evropskih naroda. Po tom istraživanju, istorija koju trenutno smatramo tačnom nema puno dodirnih tačaka sa stvarnim genetskim poreklom naroda i zato je ostavljeno sa strane, da se ne bi dizalo previše prašine.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  8. #8

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Citat Sunny kaže: Pogledaj poruku
    Mene više intrigiraju neke antropološke odlike.
    Rimljani su Slovene opisali kao plave ljude, onakve kakvi su uglavnom Muslimani koje znam.
    ...
    Više nego dovoljno imaš na današnjoj temi (u linku):
    http://www.vojvodinacafe.rs/forum/dr...balkana-13770/

  9. #9

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Citat nenad.bds kaže: Pogledaj poruku
    Više nego dovoljno imaš na današnjoj temi (u linku):
    http://www.vojvodinacafe.rs/forum/dr...balkana-13770/
    Video temu i poslao post na nju.
    Valjda sam u glavi imao obe teme, pa sam odgovorio ovde na obe, imaju dosta zajedničkog.
    Hvala na ukazivanju.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  10. #10

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Citat Sunny kaže: Pogledaj poruku
    Mene više intrigiraju neke antropološke odlike.
    Rimljani su Slovene opisali kao plave ljude, onakve kakvi su uglavnom Muslimani koje znam.
    Sa druge strane, Turci su po opisu više nalikovali na sadašnje Srbe, tamnokosi, crmputasti. Ne bi me iznenadilo da u genima prosečnog Srbina ima više Turske od Slovenske krvi, a kod Muslimana obrnuto.
    Nedavno sam naišao na informaciju o jednom istraživanju, koje je bunkerisano. Istraživanje se bavilo upoređivanjem genetskog nasleđa i verovanja u poreklo evropskih naroda. Po tom istraživanju, istorija koju trenutno smatramo tačnom nema puno dodirnih tačaka sa stvarnim genetskim poreklom naroda i zato je ostavljeno sa strane, da se ne bi dizalo previše prašine.
    Mislim da je malo smešno pričati o genetici na Balkanu, jer ovde se narodi mešaju vekovima i pre i posle Turaka. Genetika nema veze sa nacionalnim identitetom, osećajem pripadnosti nekoj naciji ili svesti o poreklu. U Americi se ispostavilo da jedan crnac može da ima najveći procenat indijanskih gena, mogu misliti na Balkanu kakav genetski miks postoji, što je u suštini i dobro jer više mešanja doprinosi tome da narod bude zdraviji. Plavušana ima i hrišćana i muslimana, a tamnokosih isto tako. Ako se pogledaju prikazi srpskih vladara na freskama, koji su vladali pre dolaska Turaka na ove prostore, crnokosih i smeđih kol'ko te volja. Da li mi Srbi imamo turskih gena, verovatno da imamo 500 godina su bili ovde, a važi i obrnuto. Turci danas verovatno ponajmanje imaju turskih gena obzirom na praksu odvođenja muškaraca i žena iz svih delova imperije i mešanje sa istima. No sve to ne menja celu priču o poreklu...



  11. #11

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Naprotiv, to čini poreklo vrlo relativnim.
    Nedavno sam čitao isoriju mađara i po njoj, pleme mađari je samo pleme po kojem je narod nastao stapanjem i mešanjem nastao. Isto tako i njihova kultura.
    Tako i za muslimamne smatram da su nastali od lokalnog stanovništva izmešanog sa raznim dođošima, pod kulturnim uticajem istoka i zapada.
    Oni jednostavno su tu i bez njih bi svi mi bili siromašniji za deo sebe, jer koliko smo mi sebe ugradili u njih, toliko su i oni sebe ugradili u nas.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  12. #12

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Citat Sunny kaže: Pogledaj poruku
    Naprotiv, to čini poreklo vrlo relativnim.
    Nedavno sam čitao isoriju mađara i po njoj, pleme mađari je samo pleme po kojem je narod nastao stapanjem i mešanjem nastao. Isto tako i njihova kultura.
    Da to je manje više poznato da je bilo ako se ne varam sedam plemena i da je naziv nacije nastao po tom jednom plemenu. Što se tiče Slovena, iz istorijskih izvora znamo za Srbe i Hrvate, dva slovenska plemena koji će na Balkanu formirati svoje države a kasnije oformiti i svoju naciju.

    Tako i za muslimamne smatram da su nastali od lokalnog stanovništva izmešanog sa raznim dođošima, pod kulturnim uticajem istoka i zapada.
    Oni jednostavno su tu i bez njih bi svi mi bili siromašniji za deo sebe, jer koliko smo mi sebe ugradili u njih, toliko su i oni sebe ugradili u nas
    Muslimani nastaju dolaskom Turaka. Nastali su od naroda koji su tu zatečeni od strane Turaka, u ex YU prostoru su to bili Hrvati i Srbi. Hrvati i Srbi su tada već imali svoje države, uveliko su bili hristijanizovani i već tada je postojalo dosta toga što je ova dva slovenska naroda razdvajalo i razlikovalo, da ne kažem da su donekle već imali nekakvu nacionalnu svest. Pored Hrvata i Srba, nema drugih naroda na ovim prostorima u to vreme odnosno ne postoje istorijski izvori da ih je bilo. Proces formiranja nacija je po nekim teorijama došao dosta kasnije, pa su se pored Srba i Hrvata pojavile još neke nacije na ovom prostoru. Tako danas pored ova dva naroda, koji se spominju još u spisima iz 9. i 10. veka na ex YU prostoru žive i Makedonci, Crnogorci, Bošnjaci, Šokci, Bunjevci i brojni drugi narodi.

    Naravno, poreklo jeste relativna stvar u zavisnosti od toga koliko daleko u prošlost se može otići kako bi se utvrdilo nečije poreklo, ali najstariji spisi vezani za ove prostore nas dovode do Hrvata i Srba, a tek kasnije se pojavljuju ovi drugi narodi. Da li Bošnjaci (odnosno Muslimani) pretežno vode poreklo od Srba ili Hrvata, da li su se u većoj ili manjoj meri mešali sa Turcima, koliko su se pre toga ti Srbi i Hrvati mešali sa stanovništvom koje su zatekli kada su Balkan naselili je irelevantno sa aspekta nacionalne pripadnosti. Ti si po nacionalnosti ono što osećaš da jesi, nacionalnost i nije ništa drugo nego osećaj pripadnosti nekoj etničkoj grupi. Koliko je sve to relativno pokazuje i nacionalno izjašnjavanje muslimana na popisima korz istoriju koju su sprovodili Turci, Austrougari pa kasnije i u Srbiji i Jugoslaviji. Turci, Muhamedanci, Srbi, Jugosloveni, Muslimani, Bošnjaci, itd.

    Rekao sam zašto nema smisla uplitati genetiku u celu priču, mešanje naroda je proces koji nikada nije prestajao. Recimo samo u Austrougarskoj koliko je bilo izraženo mešanje naroda pa je svako očuvao svoju nacionalnu svest i svest o svom poreklu. Kod Mađara je bilo sedam plemena, ali sa kime su se sve mešali vekovima od dolaska u panonski basen i vekovima pre toga... ali ti kada kreneš da istražuješ poreklo, dođeš do tih sedam plemena i to je to. Kod nas su dva plemena.



  13. #13

    Odgovor: poreklo muslimana iz bivse YU

    Citat accim kaže: Pogledaj poruku
    Voleo bih da cujem vase misljenje zasto muslimani sa prostora bivse Yugoslavije odbijaju da pricaju i poricu svoje poreklo od pre prihvatanja islama za svoju religiju.
    Nikome nije zgodno da analizira svoje poreklo, jer se onda ispostavlja da niko svoju veru sam nije prihvatao nego su je muslimani onda prihvatali pod turskim političkim uticajem, katolici pod rimskim, a pravoslavni pod vizantijskim. Svako od njih se odrekao vere svojih otaca, koja je pre svih ovih vera bila paganska vera.

Slične teme

  1. Poreklo stanovništva u Banatu
    Autor kolle u forumu Banat
    Odgovora: 41
    Poslednja poruka: 07.11.2014, 18:51
  2. Što mislite tko je kriv za raspad Jugoslavije?
    Autor JOHNNY DUGI u forumu Politika
    Odgovora: 66
    Poslednja poruka: 12.03.2010, 14:28
  3. Novčanice NB Jugoslavije povučene iz opticaja
    Autor Lady S u forumu Spomenar
    Odgovora: 2
    Poslednja poruka: 07.01.2007, 22:26

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •